lördag, april 27, 2013

Låt honom plöja i ungdomens fåror...

Så har yngste sonen tagit studenten...
NU??..undrar alla då..
Joo..han har gått jordbruk på Naturbruksprogrammet i Dingle och de gör en hel del praktik på sommaren mellan 2:an o 3:an och så är det väl ganska smartatt släppa ut dom på grönbete lagom till vårbruket..och resten av skolan får liksom hänga på..
Så igår var det ett gäng glada jordbrukare, djurvårdare, trädgårdare, hästskötare o hund-..ja vad dom nu kallas som släpptes ut i denna något kalla ungdomens vår..
De har en stor gammal magnolia på Dingleskolan som alltid blommar vid studenten..men inte i år..
Men solen sken i alla fall..

 GRATTIS världens bästa ERIK!!!




    


















 













            GRATTIS hela JO3




Erik ska ha sitt studentkalas i morgon för han var ute o röjde med polarna igår men när det är över är jag KLAR!!
Då är alla mina ungar stora o vuxna o självständiga individer och i fortsättningen får de minsann rodda o styra i sina kalas själva..jag kan väl hjälpa till men JAG behöver inte vara projektledare..
hmm...det har blivit några kalas under åren med fyra ungar kan jag säga..

Men för stunden får jag väl lägga ifrån mig datorn och fortsätta rodda i ett kalas för sådär 40-50 personer..har en del kvar att göra..

1 kommentar: