tisdag, maj 26, 2009

Just some flower pictures.../Bara lite blombilder..

I think there is going to be many different Columbines in my garden this year..they do tend to be a bit promiscuous so self sown plants are full of surprices..
Det blir många olika sorters aklejor i år tror jag...dom är ju lite promiskuösa så det blir ju överraskningar av frösådda plantor...


En enkel blå akleja..
Just a blue columbine..




I found this wine-coloured one really attractive
Den här vinröda tyckte jag var riktigt snygg..


This one seems to become blue and white...I'm a little curious...
it feels a bit like having a christmaspresent to open..

Den här ser ut att kanske bli blå och vit..jag är lite nyfiken..
det är litegrann som att vänta på att få öppna en julklapp..



The Dusky cranes-bill, I bought this as a small, tiny plant 6-7 years ago...now I have it both here and there in the garden but they are easy to remove where I don't want them..
Brunnävan köpte jag som en liten, liten planta för en 6-7 år sen...nu är den lite överallt men är ganska lätt att rensa bort där den inte passar..

But I do like the little bit dramatic dark flowers..
Men jag tycker om de lite dramatiskt mörka blommorna



The flowers of the Clematis alpina are everything but dark...
Allt annat än mörka är blommorna på alpklematisen..



New flowers shows up almost everyday in the garden now...It makes you wonder if there is going to anything left in a month or two..
But in some way they do last the whole summer anyway...every year...
Nu slår det ut nya blommor nästan varje dag...man undrar lite vad som kommer vara kvar om en månad eller två..
Men på nåt sätt så räcker blommorna till hela sommaren iallafall...varje år..

5 kommentarer:

  1. Nice display of flowers... I notice that flowers of this sort are produced by plants with soft and watery stems in Malaysia. Is it the same over there?

    Have a great day,
    ~ bangchik

    SvaraRadera
  2. Inte så bara =) Mycket ögongodis! Tänkte också tanken igår, allt blommar på en gång, vad blir sen kvar? Men du har nog rätt i att det räcker till hela sommaren ändå. ha en bra dag / gittan

    SvaraRadera
  3. Mmm, det är så fint med ackleja och kul att se hur den blandar sig. Får väl se hur mina acklejor ser ut efter allt blåsande.......jag hatar när det blåser. Gör mig inget om det regnar och åskar, bara vi slapp det här hårda blåsandet!
    Brunnäva är så fint. Måste ha! /Anette

    SvaraRadera
  4. Den första bilden, där aklejan är täckt med spindelväv, är hur läcker som helst! =)
    Jag har också alla möjliga sorters aklejor både här och där. De allra flesta får stå kvar där de hamnar - och det är lika spännande varenda gång nån ska slå ut. Hur kommer den här att se ut?
    Jag har också precis blivit med brunnäva. Den är så underbart söt, hoppas verkligen den sprider sig!

    SvaraRadera
  5. Vackra fina bilder Du har på Bloggen!

    SvaraRadera