tisdag, oktober 06, 2009

Seeeg

Nu är det en trött och däst Tesa som äntligen har landat i soffan med datorn..
Trött för att jag jobbat som ett djur hela dagen med att gräva upp gamla kantstenar och sätta rätt dem igen..
Såna där stora härliga granitstenar som brukar vara i trottoarkanter..
Men man blir gôtt trött av att jobba ordentligt med kroppen efter alltför många veckor med mest korvstoppning..ibland tror jag hjärnan ska explodera..

Däst är jag efter ytterligare ett kalas..med smörgåstårta, godis, ostbågar och kaffe o vanlig tårta..
Men nu känns det som om det räcker med kalas för ett tag faktiskt..det kan verkligen bli för mycket av det goda..tror det har varit tre kalas senaste veckan nu..

Vi hade då tyr med vädret idag...det regnade nästan inte på oss på hela dan men när jag åkte hem började alltmer och nu ikväll öser det det ner och det blåser smådjävlar..
Nu är det verkligen höst..

Ska bjuda på en lite trevligare höstbild från min trädgård...




När bilden togs för tre veckor sen tyckte jag att det var lite vemodigt...långa skuggor gjorde att det verkligen kändes att hösten var på väg..
Idag skulle det kännas som rena sommaren..

För nu är det höst på riktigt..hmm..jag hade långkalsongerna på mig för först gången ju...då är det definitivt höst..
Och mössa hade jag också..men den var för liten så den kröp liksom uppåt hela tiden och drog med sig kalufsen...tror jag får plocka fram stickorna..
Eller näää...det är ju riktigt höstgöra..
Dottern brukade ju säga att det lät höst när det klirrade i stickorna..

Nya vantar ska det investeras i iallafall...trodde jag hade ett par fina svarta fingervantar, jag..men när jag kom ut och skulle skrapa rutan på bilen visade det sig bara vara en och en halv vante...
Nån hade tuggat på dem tror jag...flera fingrar var ju bara halva..

Nä..nu ska jag väl kolla vadjag ska göra i skolan i morgon och plocka ihop lite grejer..
Ett vet jag iallafall att jag ska göra i morgon...
Vi har prov på 25 träd som jag knappt har pluggat på..men jag hoppas att jag kan dem...

Ha det gôtt..
/Tesa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar