lördag, november 28, 2009

Barnvaktstankar

En fullständigt fullspäckad helg har blivit lugnare och lugnare allteftersom..

Från början var det inräknat att jag skulle vara barnvakt hela dan idag men planerna som lömskt smidits för möhippan och svensexan som Johanna och Olof är iväg på idag gick inte riktigt i lås så det blev bara kvällen..hmm..och halva natten antar jag..(det är Johannas "bästis" som gifter sig i Januari)

Så jag hann tvätta fönstrena och slänga upp nya gardiner i både kök och vardagsrum innan..och jag hann till och med slänga upp en ljustake och en stjärna..hmm..och då menar jag verkligen "slänga upp"
Då är det iallafall gjort nåt..jag kan rätta till det imorgon om det ser för jäkligt ut..hehe..jag hann inte riktigt titta efter hur det blev
Fyra ljus hann jag trycka ner i adventsljusstaken också men har inte hunnit hämta in nån mossa..en näve hästkastanjer och några dito skal får duga så länge..
Inte för att det kändes så där lugnt när jag höll på men det var ändå sån där bra stress...sånt som man VILL bli färdig med men det är ändå inte hela världen..
Men det känns rätt gôtt faktistk att ha hunnit såpass..


I morgon var det menigen att jag skulle stycka gris..trodde jag..
Bara det att gubben tagit fel på helg..det var visst nästa..
Också gôtt...

Jag TROR att morgondagen ar i stort sett ren och alldeles innehållslös..
Gillar såna dagar...då kan jag hinna ikapp lite..
Ta hand om alla hundkloner som håller på att växa till i vrårna...rensa ur tidningar...arrghh...fick tag på en att torka fönstrena med..23 SEPTEMBER!!
Jag ska leta reda på nåt mysigt TV-program och parkera i soffan med all ren tvätt och bygga manhattan på soffbordet..
Och jag ska ordna en datingservice för strumpor...

Hmm...och nu ska jag nog byta blöja och mata en nyvaken Aline...
det låter därinne i sovrummet..


Från Mitt gamla hus...



Kram på er..

5 kommentarer:

  1. Det är väl skönt när man upptäcker att man har en dag som inte är inbokad till nånting. Ibland måste man bara få komma ikapp lite med sig själv, hur kul pluggandet än är...
    Ha en fortsatt skön adventshelg - och pussa lite på Aline...

    SvaraRadera
  2. Vad skönt vännen att du fick ett andningshål en stund.... Det känns bra när stjärnan tänds o speglar sig i ett blankt fönster ;-)
    Luktar hon fortfarande sådär bebisgott lilla Aline? Mmmmmm....
    Ha´t himla gôrgôtt på 1a advent
    Nina

    SvaraRadera
  3. Så härligt att du fick lite andrum mitt i allt. Det är alltid uppskattat och sysslolös är man ju aldrig :P Ha en fortsatt skön helg / kram gittan

    SvaraRadera
  4. Vilken underbar bild, de är ju för söta. Jag har två flickor men inga barnbarn än, börjar verkligen längta...speciellt när man ser en sådan fin bild. Ha det gott/ kram Tyra

    SvaraRadera
  5. Hej och tack för fina bilder på golv med gastkramande action när mattor rycks upp! men jag stör mig på att du skriver med två punkter.. det ska vara tre eller en tycker jag...

    allt gott lev väl!

    gottfrid alingsås

    SvaraRadera