onsdag, januari 06, 2010

Mitt gamla hus och min gamla ek..

     Ja egentligen kunde jag ju kanske kunna låta bilderna tala för sig själva..men eftersom jag är så pratglad så måste jag ju ha nåt ord med i laget ändå...
De första tre bilderna är tagna nu i mellandagarna...de sista två ganska precis två månader tidigare..
Man kan ju hoppas att det går lika fort åt andra hållet nu...att det är vår på riktigt om ett par månader..
Då har iallafall solen kommit tillbaka till mig..


Tycker denna bilden ger en rätt bra bild av hur stor eken är egentligen...den står ju trots allt en sådär 15 meter bortanför huset..minst..och ändå ser man de yttersta grenarna på båda sidorna om huset..
Mätte omkretsen på den i höstas ville kolla om den var ett "jätteträd" men den var för liten..2,95 i brösthöjd tror jag den var och jätteträd skulle vara 3,15
Men...om hundra år...dååå ni!!

ha det gôtt
/Tesa

7 kommentarer:

  1. fina kort du har tagit med snö.Härligt med såna bilder/ Inger

    SvaraRadera
  2. Jodå, ni kommer få vår hur fort som helst, med så lite snö som ni fått! (jag var och kollade läget i dina trakter i helgen)
    Här kommer det ta EVIGHETER eftersom det kommit massor med snö.
    Kan vara lugn för att det inte kommer mer nu i alla fall, då vi har -20 grader *burr*
    Men för att vara positiv... man vet ju aldrig vad som händer när temperaturen stiger...

    Åh, det var inte så långt ifrån ett jätteträd!
    Ok, då väntar vi 100 år då! =)

    Ha ett riktigt gott 2010 !!

    SvaraRadera
  3. Jag har alltid önskat mej en ek i trädgården men det är ju inget man planterar o väntar på. Kanske så att barnbarnen kan njuta av det men inte jag! /Knatten

    SvaraRadera
  4. Präktig ek minsann! Det är på något vis själva ur-trädet. Ja, här gäller det att överleva. Elda i spis och kamin och hoppas på att det släpper någon gång. Vackert är det, men hu, vad vinden är kall!

    SvaraRadera
  5. Wow...vilken fin ek! Härliga bilder! / Irene

    SvaraRadera
  6. Vilken ek! Jag gillade de sista bilderna mest. Sol och grönska... vem längtat inte efter det =) Ha en skön dag / kram gittan

    SvaraRadera
  7. Jag saknar mina ekar som växte på torpet jag hade några år på 80-talet....
    Har satt några ekollon här så om hundra år sådär så kanske dom märks i landskapet.....
    Ha´t himla gôrgôtt under din korkek
    Nina

    SvaraRadera