tisdag, maj 17, 2011

Bara en massa ursäkter..

Usch..jag tror tanten börjar bli gammal..
De där lediga kvällarna jag var alldeles lyrisk över för några veckor sen tillbringas mest i fåtöljen...
Va fasen...jag skulle ju gräva och greja varenda dag efter jobbet trodde jag..


Hmm...näähä..
efter att jag fått tagit hand om lite tvätt och plöjt genom diskberget så hamnar jag i fåtöljen och där är man som fastvuxen sen...lika svår att få upp som en revsmörblomma i lerjord..


På tal om lerjord då...
Hmm..det kan ju vara så att jag totalt tappat lusten på att göra nåt här hemma..det är ändå ingen idé i leran..
Jag rensar ogräs hela dagarna på jobbet och det är rena fröjden mot att göra det här hemma..
Jag har inte råkat på lika jävlig jord nånstans i hela stan...
så nu ska jag göra om...anlägga nya planteringa ovanpå eländet med hjälp av en stor hög med brunnen kogödsel som jag har..
OM jag nu fick hjälp att skala av ogräslagret ovanpå högen och kanske till o med fick lite jord framkörd med traktorn..
Meen...det lär väl dröja tills i höst innan det kommer så högt på prioriteringslistan att det blir gjort..
allt sånt där brukar sluta med att jag sliter ihjäl mig och valsar omkring med en skottkärra långa sträckor..
HAHA...får vara glad att jag har en skottkärra ens..
Jag pusslade ihop en av två trasiga häromveckan men då lyckades naturligtvis gubben köra punktering på sin så tog han ju min...
Men nu har jag köpt en ny! Ekeby!! minsann...fast jag misstänker att gubben tycker han behöver den bättre än mig så då får jag väl hålla till godo med min ihoppusslade...

Hmmm...tro jag kan komma på några fler ursäkter för att inte lätta rava ur fåtöljen??

5 kommentarer:

  1. Ha! Jag misstänkte att det skulle komma ett blogginlägg från dig idag! ;-)
    Jag kan hålla med om dålig lerjord... som är svår att rensa mot på jobbet... här får man inte ner en planteringsspade en gång. Eller jo, på vissa ställen där jag har varit duktig och jordförbättrat :-)
    Och hör du, du har ju faktiskt haft traktorkörning på schemat i skolan! Ta traktorn med lastare så skall du se att din gubbe blir hjälpsam och kommer rusande och tar över :-) Annars fixar du det ändå! Och håll hårt i skottkärran! Vissa ägodelar ingår inte i det att man delar allt i nöd och lust!

    SvaraRadera
  2. Ja..joo...hrmm...jag vet..
    Men..våran traktor har en massa egenheter för sig som jag inte riktigt kan med..
    Och den är STOR också..dom vi hade på skolan var små och söta! Våran söta traktor är sönder och har ingen lastare...

    SvaraRadera
  3. Hej, kul att få kika in här hos dig!
    Ha en fin dag!

    SvaraRadera
  4. Snacka om lerjord! Det är tur att vi inte har teve här på landet för så dkulle jag nog göra som du, hamna i fåtöljen... Har just vinkat av fyra barnbarn som varit här hela helgen, föräldrafria och mycket ystra, så inte heller jag har fått något gjort i trädgården på ett tag. På väg upp från växthusen nyss stannade jag till vid en av odlingsbäddarna i köksträdgården och började hacka sönder lerkockorna, måste så där i morgon, men gav snart upp. I tio år har jag vräkt i hästgödsel och kompost i landen och ändå är det lera lera lera. Kopplar av framför datorn och funderar på att göra som du. Problemet är att jag inte har tillgång till särskilt mycket brunnen gödsel, bara massor av obrunnen vid det närbelägna stallet. Hm.
    Ha det gott där i fåtöljen!/Laila

    SvaraRadera
  5. Hej du, hittade nyss hit via KGB härlig blogg du har som innehåller allt jag tycker om, även att det ibland är svårt att få upp den där tunga rumpan ur fåtöljen...
    Bygg dina rabatter på höjden det är det bästa jag någonsin gjort!!
    I med kvistar och bråte i botten gamla nässlor, gammalt hö, löv ja allt du hittar så går det åt mindre jord lovar att det växer bra, det gör det i alla fall hos mig och det blir mindre skottkärrlass här hos mig är det också jag som kånkkar på skottkärran och det mesta i trädgårdsväg. Ha en fin fin dag, lägger till dig bland mina trädgårdsbloggar hoppas det är ok/Gela

    SvaraRadera