tisdag, september 01, 2009

Traktorslalom

Idag har jag äntligen klarat av slalombanan med traktro och vagn...har trasslat med det ett tag men nu fick jag köra en traktor där foten inte var så vilsen bland pedalerna så nu gick det som en dans...
Skönt att ha det momentet avklarat

Först framåt i banan...det är inga problem...sen ska man backa tillbaka samma väg och köra in släpet rakt mellan de nedersta konerna...lite trixigare..
Men det gick..SKÖNT!! Nu kan jag koncentrera mig på annat..

Och i morgon har vi prov på sommarblommorna...de flesta hade jag med mig från förra utbildningen men en del var helt nya för mig..
Som Inkakragen till exempel..men den har blivit en favorit faktiskt..

Gula rudbeckior har jag aldrig gillat förr men det är uppenbarligen så att mycket av mina gamal "idéer" kommer på skam nu...

Sommarrudbeckia, Rudbeckia hirta var. pulcherrima...jätte snygg, ju!!



Efter provet ska vi ta tag i perennerna....även där har jag väl en del med mig från den förra utbildningen..och genom bloggeriet har man ju sett och läst om massor av perenner även om man aldrig sett den IRL...
Mycket av det jag kan om växter har jag lärt mig genom trädgårdsforum och bloggar..
Så tack för den hjälpen..

Ha det gôtt..
/Tesa

2 kommentarer:

  1. Ja, nu slipper du väl inte från sådd o plöjning o harvning o sånt heller längre....
    Men detvar ju kul att det fixade sig.... eller ;-)
    Sommarblommor är väl som alla växter beroende av var de står o vilket sällskap de har, tom pimpinell kan ju se riktigt fin ut om den har en bra kompis....
    Gud vad jag tramsar, ögonen går i kors o hjärnan strejkar, dags för sängen bestämt....
    Ha´t himla gôrkul
    Nina

    SvaraRadera
  2. Det är nåt du får vänja dig vid - efter hand som man lär sig nya saker öppnar sig nya världar och man får helt annan inställning till saker och ting. Som till exempel vilka växter man gillar. Jag är helt såld på barrväxter sen vi läste om dem i vintras - vem hade kunnat tro det?
    Bra att du klarade traktorprovet - men man måste ju öva också så man inte glömmer... Bäst du ser till att hjälpa gubben mycket hemma nu! =)

    SvaraRadera