tisdag, juni 08, 2010

Skadad?

Hmm..lite dåligt samvete har jag faktiskt att jag inte hörde av mig, Gittan..tänkte faktiskt tanken ena kvällen men konstaterade att jag inte hade tillgång till dator..och då blir jag ju alldeles handlingsförlamad..
Men, vi pratade faktiskt om att försöka komma iväg en tur i sommar, jag o gubben...så kan jag få se Norrviken och han det skånska odlingslandskapet..så kanske då ;0)

Igår jobbade jag...rensade ogräs på gymnasiet inför studenten i stort sett hela dan...sen när jag kom hem hade jag lite pappersjobb men sen gick jag ut i trädgården och..rensade lite ogräs..
Guben bara skakade på huvvet åt mig..
-Har du inte fått nog av det där?
Och på förmiddan idag var jag en sväng ner till Dingleskolan på ett möte om sonen..som bestämt sig för att sluta skolan nu..
Gubben min var också på skolan för att köra upp för motorsågskörkort så jag hade lite dötid att slå ihjäl i väntan på att han skulle bli klar...så vad gör man`?
Joo..man hittar sina klasskompisar som gör LIA på skolan..
Och vad gör de?
När gubben dök upp så tittade han bara på mina svarta fingrar och sa nästan anklagande..
- Näää...har du rensat ogräs igen!!

Hmm..känns snart som jag får smyga med det där..
Fast i eftermiddag har jag legat i planteringarna vid gymnasiet igen..på övertid dessutom..hrm
Nu tror jag det är dags för kvällsciggen och...kanske drar man upp ett par ogräs under tiden...

Sov gott..det kommer iallfall jag göra..
/Tesa

4 kommentarer:

  1. Sov gott.... visst är det skönt o rensa ogräs!

    SvaraRadera
  2. Att rensa ogräs innebär ofta för mig även att rensa tankarna och det kan man ju behöva göra ganska ofta ibland =) Ska du neråt i somamr och känner för det så hör av dig, min mail finns på min sida. Hoppas du sovit gott, själv blev jag väckt av en "nattaramlare" som varit på studentskiva - men sånt är livet / kram gittan

    SvaraRadera
  3. Det är terapiarbete, att rensa ogräs! =)

    SvaraRadera
  4. Det värsta med ogräs är, att
    Ha det branär man är klar med rabatten och vänder sig om för att beundra det man gjort, så nog sjutton har det kommit nytt, eller ?

    SvaraRadera