lördag, juli 10, 2010

Priset för en jordgubbe...

Jag har ett gammalt jordgubbsland...det är egentligen övergivet sen flera år tillbaka..
Men varje år brukar jag ändå gå ut dit i ogräsåkern och hitta några jordgubbar iallafall..
Varje år tänker jag att jag ska ta revplantor och sätta nån annanstans men det blir aldrig av..

Nu tänkte jag att jag skulle kolla om fåglar och sniglar lämnat några jordgubbar åt mig i år...kämpade mig fram genom meterhöga brännässlor, klev försikigt för att undvika alla pissemyrebon som finns där...hittade en massa halvätna, röda fina jordgubbar...
Slogs vilt mot alla stickflyn som anföll mig och sen fick jag se den...där!!
Stor, röd, glänsande och alldeles hel!!!
Och som den smakade....eller nä..nu ljög jag..
Den smakade nästan ingenting!!
Jag kunde bara känna en liten aning av jordgubbssmak med mina förkylda smaklökar..tyvärr påverkas inte stick och nässelsveda av förkylningar så jag vet inte riktigt om jag tyckte den var värd det..

Men i år ska jag minsann se och få gjort ett nytt jordgubbsland!!!
Ett som inte försvara sina gubbar fullt så aggressivt..

3 kommentarer:

  1. Det tyckr jag absolut du ska göra Tesa! För inget smakar väl så gott som en solvarm gubbe, om man inte är förkyld vill säga. krya på dig / kram gittan

    SvaraRadera
  2. *haha* nog är det gott med jordgubbar men nu kan man köpa dom hemskanes billigt. /Knatten

    SvaraRadera
  3. Såsom Knatten här ovan har jag tänkt sen jag var liten och hamnade plocka hinkvis med jordgubbar i hettan, men ifjol planterade jag några plantor i en pallkrage, och gud så härligt det är i år, när jag t.ex. just stod och vattnade så plockade jag ett par härliga bamsingar. Underbart! Hälsn mimi

    SvaraRadera