söndag, februari 13, 2011

Bouncing Balls...

Letar mig fram från högen med böcker, ritningar och papper..

Eller..nää..faktiskt inte...letar mig egentligen hit ifrån hemsidor om parkbänkar och tillgänglighetsanpassning och växter...för datorn är med mig nästan 24-7
Har helt klart hittat den mesta informationen jag använt i mitt examensarbete på Internet...
Men det börjar närma sig färdigt nu...bara målrakan kvar..



Jag har iallafall konstaterat en sak om mig själv när jag har hållt på med det här...jag är inte särskilt strukturerad!!

Jag liknade det med att hålla på att försöka studsa sjutton bollar samtidigt..fast det kanske bara var sådär 8-9 egentligen..

Istället för att studsa en i taget har jag studsat alla hela tiden men bara lite..
Alltså..om man har 8 bollar och låter 7 ligga still så är det ordning och reda bland bollarna...hrmm..
så dags att komma på det nu...jag har levt med ett kaos av bollar som studsar runt huvvet på mig sen före jul...



Och nu börjar det ju bli dags att sätta fart på några bollar till..fröbollarna..
Hittills har jag bara fått igång en..kronärtsskockorna...men nu ska jag vara hemma och jobba med examnesarbetet i två veckor och då hoppas jag att jag ska hinna peta ner lite fler..

För jag räknar med att få ledig tid i vår och sommar...och då ska här jävlarimej odlas!!
Stooora planer på vad jag ska göra i sommar..
Massa växter som ska flyttas och nya grönsaksland som ska anläggas..














Utbildningen har fått mig att se saker på nya sätt och hitta lösningar..och jag har faktiskt börjat få en bild i huvvet av min trädgård i ett mer "färdigt" stadie...det har jag aldrig haft förut..hehe...det har bara varit en massa studsande bollar i vartenda hörn..

Nää...jag får nog sluta med att spela "Bouncing Balls" på Facebook om kvällarna...och kanske lägga patiens istället..eller blogga kanske??

2 kommentarer:

  1. Gött o höra att du börjar bli färdig, visst är internet den bästa informationskällan nuförtiden, särskilt när man sitter ute på vischan :-D
    Är det ditt blivande stor-grönsaksland där på bilden..? ;-)

    SvaraRadera
  2. Kul att hitta dig igen, har varit alldeles för dålig på att läsa alla bloggar jag brukade följa!
    Visst är det stora planer man gör upp inför sommaren varje år, mina har varit väldigt stora men sedan bantats ner allteftersom sommaren kommer närmare.
    Facebookspelen är underbart lagom svåra för mig: favoriten är Zuma.. ;-)

    SvaraRadera