lördag, februari 26, 2011

Sådd



Lite minnesanteckning mest för min egen skull..har en viss förmåga att slarva bort mina andra anteckningar för jag är totalt ostrukturerad..
jo...visst jag har en trädgårdsanteckningsbok...eller tre...eller nåt sånt..hittar man den inte får man ju börja på en ny!
Har goda förutsättningar i år inbillar jag mig...fick en hel säck med diverse sågrejer av en kompis som tröttnat..
Flera pluggboxar och sådär 6-7 stycken miniväxthus plus ett gäng med sålådor..


Så i år...ja jäklar vad här ska sås!!


Sått 26/2 2011

Okra Cajun Delight
Okra Burgundy
Basilika
Tomat Yellow Pear
Tomat Moneymaker
Tomat Brandywine
Tomat Tigrella
Tomat Garderners delight
Kardon
Chili anaheim
Aubergine mix
Aubergine Black Beauty
Purjolök Titan
Lakritsrot
Sparris
Vippvallmo
Heliotrop Marine
Gul stockros
Höstvädd

3 kommentarer:

  1. Det var inte illa vilken lista du har!
    Köpte för övrigt en pluggbox idag, dyr var den så att jag skämdes! Skall ha den till tomaterna.
    Okra har jag aldrig odlat, men himla gott är det ju, skall du ha dom i växthuset?

    SvaraRadera
  2. Vilke rolig lista, jag har också satt tomater nu i helgen. Var har du fått tag på frö till lakritsrot?

    SvaraRadera
  3. Åhåå...jag har bara börjat så..det finns mycket kvar som ska ner framöver..

    Frö till lakritsrot finns hos Impecta..jag har sått förr och fått upp små plantor men inte fått dem att klara vintern men ska den som ger sig!!

    SvaraRadera