fredag, mars 11, 2011

Blooming friday- feeling blue

En dag som alla andra…eller?
Ja inte är det så för människorna som drabbats av jordbävning och tsunami..

Fick reda på att det hade hänt frampå dan idag..och det känns så konstigt att man suttit på en halvslö lektion och inte haft en aning om vad som hänt ute i världen…
Medan jag sitter och stör mig på en seg lärare så kämpar andra för sitt liv..

Fast så är det väl egentligen varje dag…så det är väl en dag som alla andra…egentligen..
Bara att det plötsligt blev sådär stort igen..så många som det händer samtidigt..
Och då reagerar man..
För det där andra…när det dör några här och skadas några där runtom i världen…det är vardag…för oss..
Men säkert inte för de som drabbas..

Där utanför vårt slöa klassrum idag hittade Katta snödroppar…på nåt vis kändes de rätt..
De stod iallafall därute och hängde med huvudena en dag som denna..Foto0019 (2)


Fler "Feeling Blue" bidrag hittar du på "Roses and Stuff"

6 kommentarer:

  1. Vilket härligt vårtecken! Ha dé!

    SvaraRadera
  2. Din snödroppsbild är mkt bättre än min! Jag visar min imorgon eller nåt.
    Ha en bra helg! Kram!

    SvaraRadera
  3. Äkta snödroppar! Jag har grävt fram mina....
    /Anette

    SvaraRadera
  4. Underbart med snödroppar det är något som jag måste köpa .

    Visst är det otroligt vilka krafter som drabbar världen och så många som får sätta livet till.
    Riktigt overkligt.

    ha en fin helg
    Gunilla

    SvaraRadera
  5. Trevligt vårtecken du visar.

    SvaraRadera
  6. Vilket bra inlägg, tycker det var bra skrivet. gillar även snödropparna :) Kram Suss

    SvaraRadera