fredag, mars 18, 2011

Examensveckan kvar..



Nu är det snart slut…om en vecka är jag utexaminerad “Drift och anläggningsledare inom utemiljö”
Idag hade vi sista föreläsningen...nu har vi inga lektioner, inga läxor kvar…

Examensveckan börjar på tisdag med examinationer…vi ska göra en presentation av vårt examensarbete..opponenter och hela köret har vi..
Känns lite “overdoit”

Ja, examensarbetet…det ska bli så skönt att få lägga det bakom sig..
Man har levt med det alltför länge nu..det upptog till o med plats i huset..
Matsalsbordet har varit belamrat med ritningar och och en massa annat i flera månader..
IMG_4184

Men det blev klart till slut..en vacker dag fick man bestämma sig för att NU!!

Nu ska jag inte ändra mer..inte bättra på eller fixa till..NU är det NOG!!!
Det får gå om det är nån radbrytning som saknas i texten eller om saker skulle kunna förklaras med andra ord..
Det får gå om inte alla streck på ritningen är perfekta och att färgläggningen blev lite kladdig..
Nå är de nock!!

IMG_4205 2

Jag blir inte mer konstnär än så här hur jag än försöker…snarare var det så att ju mer jag försökte desto värre blev det så…GE DIG!!!

IMG_4211 illustration 

Så nu är det presentationen kvar…börjar iofs få lite småpanik för den med…
Jag är inte särskilt förberedd alls..
Släppte nog lite för mycket när jag väl släppte..
Brr..meen…man måste väl igenom det…

Jag önskar att det var så då…att man kunde lägga det bakom sig efter presentationen..

Nu är det ju så att jag har gjort det här delvis på uppdrag av Strömstads kommun så
förslaget ska presenteras även där..
Vet inte riktigt om jag vill vara med då…
Men..det skulle ju vara liite kul om mitt förslag blev verklighet..
Och då kanske jag får vara med att göra det rent praktiskt…

Och sen vete sjutton om jag vill lägga det bakom mig…

3 kommentarer:

  1. Jösses, är det redan tid för examen! Jag som följt dig under tiden tycker att tiden gått fort men så slapp jag ju också alla studierna =) Din ritning är SKITSNYGG! Så får du tycka precis vad du vill! Hoppas att det blir verklighet och att du får vara med att förverkliga det - det vore väl en bra början ;P
    Ha en fin helg / Kraaaaam

    SvaraRadera
  2. Lykke til, vi holder tomler for deg (eller krysser fingre). Jeg gleder meg til jeg blir like flink til å tegne som deg. Da skal jeg være fornøyd.

    SvaraRadera
  3. Oj, har du gjort en park! Planritningen är superfin!
    Håller tummarna för dig idag!
    Ha det gott!/Laila

    SvaraRadera