onsdag, november 16, 2011

Trädgårdsdax..

NUUUU!!

Nu har jag tid för min trädgård!!

Sista dan på jobbet igår så nu ska jag få tid att höststäda min egen trädgård...höststädning är jag proffs på nu efter en dryg månads intensivt lövblåsande, krattande och sopande..
Jag kan gräva ner en massa lökar...
Skörda resten av morötterna, rödbetorna och purjolöken..sen kan jag gräva om grönsakslandet..
Städa ur växthuset och byta ut jorden så det är klart till våren..
Hrrrmmmm...om det inte var 6 grader kallt ute då!!





Tror ni det tinar om jag går ut och svär så det osar en stund?

Jag får väl nöja mig med att städa i diskbänksskåpet då...DET har jag ju också längtat efter...

6 kommentarer:

  1. Vad härligt det är nu när frosten och kylan kommit att det inte längre finns några "måsten"! Det man inte hunnit med nu, det är det inte heller någon idé att gräma sig över - det kommer ju en vår!!

    SvaraRadera
  2. Du, jag hatar själv höstträdgårdsarbete. Mycket trevligare att kratta löv på våren när man lääängtar. Nä, nu kan man ju börja planera julen i tid istället :-)

    SvaraRadera
  3. Förstår att ni som jobbar med trädgård lätt får lite kris i er egen när jobbet är klart. Tup bagarens barn! (:D Ha det gott!

    SvaraRadera
  4. Till våren har maskarna tagit hand om löven o när vårsolen börjar tina snön i läsidan är det inte dumt o kunna klippa ner perennerna....
    Lycka till med städningen 8-)
    Nina

    SvaraRadera
  5. Tänk så många fästingar som dör nu när kylan kommer före snön!! :-)

    SvaraRadera
  6. Jooo, det är ju en del kvar att göra i trädgårdarna, men men, är sakerna fastfrusna så är de...! Själv ska jag ha upp ett tak borta vid växthusen innan snön... tur att snön väntat med att komma! KANSKE blir det taklagsfest till helgen...?! =)
    Jag städar och röjer inne istället, jag med.
    Skönt att få DET gjort i alla fall !!

    SvaraRadera