tisdag, november 27, 2012

Allting har en ände..

Sådär ja..nu var de sista ljusslingorna i stan upphängda då..ochg jag har varit på betydligt högre höjder med skyliften än jag nånsin kunde föreställa mig innan vi körde igång..är faktiskt lite imponerad av mig själv om man får lov att säga sånt..
Nu har jag bara planeringen av sommarblommor kvar..men det känns nästan inte som jobb..jag är inte van vid att sånt är "jobb"
Känns mer som en hemläxa..hehe

Egentligen  skulle jag vara i skolan hela dan idag men vi var inte klara med julbelysningen så jag fick jobba några timmar..jag hann till skolan till efter lunch iallafall...och möttes av en glad överraskning..

Trodde att jag skulle lyssna på en föreläsning av Jonas på Djupedalens plantskola och då sprang jag på Helena von Bothmer på Kosters Trädgårdar som jag gjorde praktik hos för ett par år sen...sen visade det sig att det skett en liten omkastning i schemat så det var hon som skulle hålla föreläsning om permakultur...













Kosters Trädgårdar

Permakultur är väldigt intressant...och självklart tycker ju jag..
Det bekräftar liksom alla mina tankar om hur det borde vara..att man tillvaratar de resurser som finns på bästa sätt och att man tänker på morgondagen..att man kan använda saker till så mycket mer än det kanske var tänkt från början..om man bara tänker efter lite..
Här kan man läsa mer om Permakultur

Alltid kul att träffa Helena också..hon är en sån där positiv energi som man blir glad av..

Det är sista veckan som jag är i skolan också nu...kursen pågår ett tag till men vi ska inte ha fler träffar..trist men samtidigt ska det bli skönt att kunna släppa det där med skolarbete...hmm..även om jag inte varit alltför ambitiös när det gäller det..

Herregud..hur ska jag komma igång på môrran nu då när både jobb och skola tar slut..får hoppas att jag inte sjunker alltför långt ner i mina nya goa soffhörn när jag väl vältrat mig ur snarkebingen utan kan uppamma lite energi till att göra allt det där som jag tänkt..
Men fan tro´t...just nu känns det där med soffhörnen oerhört lockande...och då finns det kanske lite risk att det blir ett o annat blogginlägg producerat också..
Så det är väl bra..

Men nu tror jag att jag borde förflytta min slitna lekamen in i sänghalmen..
Sov gott!
/Tesa




1 kommentar:

  1. Gött! Jag har faktiskt tyckt lite synd om dig som har fått jobba i det här dritvädret. Oj vad du kan baka pepparkakor, julpynta och slå in klappar nu. Och drömma om gårdsbutik. Ser fram emot att läsa allt om både det ena och det andra!
    Kram på dig!

    SvaraRadera