onsdag, april 22, 2009

I've been digging!!

The pile of paper is done..just some computorwork along with my husband left..then I'm FREE!!!
But since he was milking the cows alone this afternoon I could as well go out and do something else...
It was sooo wonderful..
Lots of dirt under broken nails and shunks of soil on my boots..
I have in a halfproffesiaonal way..enthusiasticly moved the climbing rose New Dawn to my romantic wooden portal...
Pappershögen är avklarad..lite datorjobb i sällskap av gubben återstår sen är jag FRI !!
Men eftersom gubben var i lagårn själv nu i kväll så kunde ju jag lika gärna gå ut och göra nåt!!
Åååååh vad det var härligt!!!
En massa jord under avbrutna naglar, byxorna är "bônndreddne" och på skorna sitter det stora lerkokor...
Har väl på ett halvproffsigt sätt...med grova kängor på iallfall...entusiastiskt flyttat rosen New Dawn till min romantiska träportal....



Thats probably how I am...
Basicly a Enthusiast..but a bit halfproffesional with experience and some education...and dreaming about that romantic garden..(you'll understand if you read
my latest post)
When it's getting a little warmer I always wear a skirt...with Foppaslippers on my feet...but when I plan to do some heavy work the Jodpurse goes on...but still in a skirt...
För det är nog sån jag är...
Entusiast i grunden..men börjar bli lite halvproffsig efter utbildning och erfarenhet..och drömmer om den där romantiska trädgården(se mitt förra inlägg så förstår du)
När det blir lite varmare så är det kjol som gäller här..och foppatofflor...fast när jag planerat att göra nåt större så åker jodpursen på....men kjolen är kvar..

Tonight I have made gravelpaths between my vegetablebeds...you manage to do a lot in just a couple of hours when you're really starving to get something done..
It was almost dark outside when I was finished..so..no pictures for now..
Ikväll har jag gjort grusgångar mellan mina odlingsbäddar också...man hinner en del på bara ett par timmar när man är riktigt svulten på att få nåt gjort...
Det var ju nästan mörkt när jag slutade så bilder får det bli en annan dag..

Ha det gôtt..
/Tesa

3 kommentarer:

  1. Hihi, men du har du kjol när du gräver! Då tycker jag mitt alternativ är mindre opraktiskt "LOL" Så vacker Rosen var (nä, jag ska inte ha fler Rosor) Hoppas du lägger uppl ite bilder så att vi får se =)

    SvaraRadera
  2. I min förra, lilla, lilla trädgård gick jag i långa trikåklänningar när det var riktigt hett!
    Har inte riktigt vågat det nu.... bor ju precis jämte storstråket upp till högkullen ;-)
    Hoppas jag orkar gräva lite i helgen, är långledig, men lederna är kass!
    Ha dé himmelskt gôtt
    Nina

    SvaraRadera
  3. Vad gör det att man blir skitig - hur skulle man kunna jobba i trädgården utan att skita ner sig? Men kjolen låter jag bli, kör med shorts istället när det är varmt. Har en tendens att trassla in benen (med påföljande noslandning)om jag ligger på knä i kjol, bättre då med arbetsbyxor med inbyggd vaddering! =)

    Tack snälla rara för din underbara kommentar på min blogg. Den värmer! Funderar nästan på om jag skulle skicka present till dig oavsett om du vinner i utlottningen eller ej....
    Kram Helen

    SvaraRadera