måndag, april 13, 2009

A lovely weekend/ Härlig helg...

I've got a lot done this weekend..my husband made put the paperwork away a couple of days...

En hel massa har jag fått gjort nu i helgen..gubben tvingade mig att lägga undan pappershögarna ett par dar..

And thank god for that..I was about to drown in papers..
All my energy was gone..totally exhausted..just wanted to cry if anything unexpected happened..think it's called stress..

Tack och lov för det för jag höll på att drunkna...all energi var som bortblåst, jag var totalt slut...ville bara grina så fort det dök upp nåt som inte var riktigt planerat...tror det kallas stress..

Slut..
Now I've been enjoying the "summerwarmth" instead...replanted seedlings, sown a lot of zucchini and courgettes, beans, melons and some other stuff..I took out plants to the greenhouse and took some in to make them grow better before a plantmarket in the beginning of May..
Hmm....it's starting to be a bit crowded..I could do with another greenhouse..

Nu har jag passat på att njuta av "sommarvärmen" i stället...skolat om en massa växter, sått en massa squash, bönor, melon och lite annat..flyttat ut växter i växthuset...flyttat in andra som ska drivas på lite inför en växtmarknad i början av maj..
Hmm..det börjar bli trångt nu..skulle inte skada alls med ett växthus till...

I've been walking back and forward to a old smithy that have caved in and collected old tiles with which I covered the sides of my beds of manure...made it look nicer immidiately...
I moved my potted plants to a shadier spot than the "box" I made for them last year..I'll grow vegetables in the boxes instead..it's just to sunny for the potted plants..
Jag har vandrat fram o tillbaka till en gammal rasad smedja med min skottkärra och hämtat takpannor som jag kantat mina gödselbäddar med..såg genast trevligare ut..
Jag har flyttat mina krukade växter till en skuggigare plats än i "lådan" jag gjorde till dem i höstas...det får bli odling i lådan i stället..det är för soligt för krukorna..


So now I'll put some "gold" in there and grow radishes, ruccola, carrots, lettuce and other stuff that you harvest often..
It's itching in my fingers now...eeh...but perhaps it's from nettles..
Så nu ska jag köra lite "guld" dit och sen odla sånt där smått o gott som rädisor, ruccola, sommarmorötter, sallad och sånt där annat man skördar i omgångar...
Det kliar väldigt mycket i fingrarna nu...eehh..kan iofs bero på brännässlor...



Ha det gôtt...och ha en trevlig annandag..
/Tesa

1 kommentar:

  1. Ojoj! Har ju hänt massor hos dig!
    Och så inspirerande att läsa om!!!
    Jag är på gång och ska fixa mig några odlingslådor vid växthusen, men jag behöver bla köpa markduk innan jag kan börja. Får bli till att dra ut och shoppa senare idag!

    Får ägna mig åt att fortsätta måla gaveln i ena växthuset tills jag kommer iväg på shoppingturen! Är så kul att se att det händer något där borta, även om det är en hel del kvar... hehe...

    Ha det gott!
    Kram!

    SvaraRadera