måndag, juni 15, 2009

Stand by-läge...

Det händer just ingenting just nu...eller jooo...det händer en hel massa runtomkring mig men jag står i standby-läge..
Manfolken kör gräs och jag "finns" bara där...som understöd..
"Kom med några plastrullar"..."Hämta oss till middan"..."Kom med stora skiftnyckeln"..man vet aldrig när telefonen ringer och det är dags att rycka ut..
Men jag klagar inte...
Jag är jätteglad att jag inte sitter i traktorn för då får man absolut ingenting annat gjort..
Stand by-läget igår innebar iallafall att HELA huset blev städat..
Idag ska jag försöka tillbring stand by-läget i trädgården..

Men trädgården är också lite i stand by-läge...det händer just ingenting..
Inte ens gräset har växt nåt större senaste veckan
Allt som blommar har blommat ett tag..det var säkert minst en vecka sen nåt nytt slog ut och några nya projekt har det inte varit tid att dra igång..
Och då blir jag uttråkad..
Jag måste ha nåt på gång..
Hemska öde den dan trädgården är "färdig"...när det inte finns mer plats för nya idéer och man bara ska underhålla gamla..



Jag har ju iofs strävat dit lite...att få färdigt och i ordning på gamla projekt..
Men fyyy vad tråkigt!!
Tur att man har en del obehandlad trädgård kvar...
Att roa sig i..
Men nu får jag väl vara i stand by i några dar...och kanske ägna mig åt gamla projekt...då gör det ju inte så mycket om jag plötsligt får "kasta och springa"

Och kanske blir det så att man får färdigt nåt gammalt "skräp" och plötsligt kan med att visa bilder på det..
Det ger sig..

Ha det gôtt...
/Tesa

4 kommentarer:

  1. hihi, jag ser fram emot bilder på ditt gamla skräp =P Men inte kommer väl våra trädgårdar nånsin att bli färdiga!? Vad ska vi då pyssla med? Nä, vi ser nog till att hålla oss sysselsatta. När alla större prijekt är färdiga så får vi börja flytta om och dela osv. Hoppas du hinner en del där ute idag / gittan

    SvaraRadera
  2. Jag byter gärna med dig! Mitt ogräs är sannerligen inte stand-by - där som jag rensade helt rent förra helgen är alldeles igenväxt nu! Och så har jag minst 10 olika projekt igång, ett par av dem påbörjades redan förra året. Jag är borta minst 11 timmar om dan på praktiken, och sen börjar jobben rulla in på nya firman också så där några timmar till. Det känns som om jag inte hinner med någonting alls numera. Lite stand-by där man bara kan gå och pyssla låter som ljuv musik i mina öron....
    Hoppas det går bra med skörden!
    /Helen

    SvaraRadera
  3. Jag se fram emot dina nya projekt . Alla är så kreativa så jag får nästan för mycket ideer. Allt vill jag gör.

    Vilken fin iris du visar på bilden.

    Ha en trevlig midsommar

    Gunilla

    SvaraRadera
  4. Så vackert med vit iris.... du har det gott du som får ägna dig åt hus o hem.... Jag skulle behöva vara hemma några veckor o komma ikapp... Men det är dig väl unt, du hade ju en hektisk vårvinter....
    Hoppas du får en go o gla midsommar
    Nina

    SvaraRadera