måndag, juni 22, 2009

Hänt i helgen...

Midsommar är en helg som jag försöker anamma...som HELG...
Det ger sig ju ofta naturligt att iallafall midsommardagen spenderas i stillhet..hehe...
Ungarna ska hålla sig tysta och man ligger mest på soffan eller gräsmattan om vädret tillåter...
Det är väl helglikt..


Midsommarbukett

I år var jag väldigt trött på midsommardan..men det berodde mest på att jag var barnvakt åt lilla Aline som var pigg som en mört till klockan var över ett på natten..
Det pågick ett ganska så vilt kalas i partytältet utanför men vi fick hålla oss inne för det var så mycket knott..och det var ganska kallt..
Men vi hade det väldigt mysigt jag och Aline...och sällskap av en mycket talför 7-åring som servade mig med jordgubbar och var allmänt min hjälpreda...
Man har ju legat av sig lite..klarar inte göra så mycket när man har en unge på armen som man gjorde en gång i tiden..

"Du lindar av olvon..."


Sen när vi skulle åka hem från kalaset så kunde vi inte på nåt sorts vis fälla ihop underredet till barnvagnen..
Tacka vet jag såna där enkla anordningar som ringar man lyfter upp...gamla hederliga...hrmmpf..
Så jag fick ju ringa Johanna och fråga...
Vid det laget var Aline tämligen ledsen i bilen och Johanna och Olof var ändå hemkomna från festen de varit på så jag dumpade resten av familjen hemma och körde in Aline till mamma sen..
Tror nog att vi sov bättre allihopa på det viset..
Jag hade nog inte kunna slappna av, Aline kanske hade varit orolig i den ovana miljön och Johanna ska vi väl inte tala om..
Hon hade säkert legat hela natten och nojat sig..hon är ju inte så gammal lilla tjejen...knappt tre månader bara..
Men jag hade iallafall en riktigt mysig midsommarafton...och knappt ett enda knottstick fick jag...
Man brukar ju vara som en stor kliande böld annars..

Desto fler knottstick får man så fort man försöker göra nåt ute...så fort det närmar sig ett moln så är dom som galna..Här är iallafall lite bilder på det jag skrev om i förra inlägget...
Hmm..det var ju ett par som efterlyste det...inte för att det är så mycket att visa då..men, men..
vad gör man inte för sina läsare :0)

Rensning pågår...


Bygge pågår...



Dränering pågår..näää..här ska sås nån rotsak..

Mellan varven har jag försökt rensa lite gräs i min naturdamm...men det kommer det inga bilder på förrän jag ger upp..
Då ska ni får både FÖRE och EFTER..

Ha det gôtt nu allihopa...
/Tesa

1 kommentar:

  1. Jag får tacka för visningen av bilderna, jag råkade väl vara 'någon' som frågade efter dem... ;)
    Härlig midsommarafton du verkar haft!
    Det hade jag med. Först massa knott när man skulle klä stången och dansa - men då avklarades ju dansen fort vilket jag inte hade något emot...!
    Mat i ladan - två långbord uppdukade!
    Sen var det bad i badtunna. Härligt härligt!
    Och midsommardagen var sådär lugn som du beskrev, umgicks för hela slanten den dagen, tre ställen hann vi avverka =)

    Ha det fortsatt gott!

    SvaraRadera