torsdag, juli 02, 2009

Back to reality..

Nää..inte har jag varit på semester eller nåt sånt..inte jag inte..
Jag har bara varit på resa i Rohan, Fylke, Gondor och lite andra ställen...
Här har ju varit hett som i självaste domedagsklyftan så jag bestämde mig för att öppna en bok...sitta i skuggan och njuta...
..men jag tror jag är nån sorts bokoholist eller nåt...jag kan inte läsa ett kapitel eller två..jag läser till boken är slut!
Kan inte sluta..jag har inte fått gjort mer än det nödvändiga och jag har sovit alldeles för lite..sitter uppe tills ögonen trillar igen och griper boken så fort jag slår upp dom nästa morgon..
Så är det alltid...
Det är nog därför jag nästan aldrig läser böcker längre..jag har inte tid att uppslukas så..
Och det är en sorg för mig för jag älskar att läsa egentligen...
Nu när boken är slut så har jag en tomhetskänsla...jag vet inte var jag ska göra av händerna...och att äta mat utan att läsa är konstigt..
Inte ens trädgården lockar nåt större...
Det här är illa....det vete ju sjutton när jag vågar öppna en bok igen..
Iallafall ingen så tjock som hela Sagan om Ringentrilogin..

Ha det gôtt...
/Tesa

3 kommentarer:

  1. Hahahahaha...en ledbruten raggare!!!!! Var det allt du kunde åstadkomma Tesa!!!!! Vad go du är!!!
    ok...då hamnar jag inte som bonnkärring i Strömstad då alltså...hahahaha! /Maria

    SvaraRadera
  2. Men visst är det skönt o kunna gå in i den världen ibland..... o när det är så himla varmt så kan man ju inte göra mycket annat heller! Sån himla tur att du inte blev kvar i Mordor....
    Jag har kört slut på vattnet i min brunn så nu ligger blommorna illa till om inte vi får regn snart.....
    Ha dé himla gôtt
    Nina

    SvaraRadera
  3. Nina; Nää..inte är det mycket man orkar göra såna dar som det varit nu...man har fått genomlida...med lida understruket,lagårdspassen men utöver det..nää
    Hmm..och Maria...du ska vara GLAD att du slipper vara bonnkärring såna här dar

    SvaraRadera