tisdag, januari 13, 2009

Inget kul utan jul


Nu sitter jag här i mitt gamla hus och "otrivs"..julen är ute och med den försvann allt fint jag åstadkom under december...dekorationer o sånt börjar se ganska risiga ut så de är ihopasamlade för att slängas på komposten...fönstrena gapar tomma sen advenstljusstakarna hamnat i sina lådor igen..ingen milt lysande stjärna i köksfönstret..
Nu känns det bara kalt och tomt överallt...

Jag möblerade om vardagsrummet strax före jul så där har bara varit julpyntat...nu är här bara trist..
Och jag har ingen som helst inspiration..total idétorka!!
Lite meningslöst känns det att bara skumma på ytan när man vill greja med själva rummet men det kommer ju att ta tid inan man är färdig överallt så man får ju ändå försöka göra det bästa av situationen...så länge..
Fast ibland blir det bara patetiskt..

Nä...jag kanske skulle ta och bläddra lite i inredningsbloggar och tidningar iställer för att sitta här och beklaga mig...
Inspirationen kommer väl kanske inte flygandes alldeles av sig själv...


Läs även andra bloggares åsikter om ,

4 kommentarer:

  1. Nä, men det gäller o veta vad man trivs med o vad som funkar i vardagslivet också...
    Jag blir alldeles handlingsförlamad bara jag försöker o komma på vilket som är bäst att riva ut mattorna först o tapetsera sen så man inte dammar ner det nya när man slipar golven.... eller tvärtom, måla o tapetsera först o slippa tänka på att täcka golven o slänga ut mattorna sen....
    Små bekymmer i en orolig värld kan man tycka!
    Det fixar sig när solen vänder åter ska du se!
    Ha dé himla bra
    NinaVästerplana

    SvaraRadera
  2. Likadant här just nu. Julen är bortplockad men jag har inte tagit fram allt som brukar vara framme i stället. Jo, i köksfönstret är det klart!
    Du får köpa lite snittblommor och ställa ut lite varstans så har du nåt att vila ögonen på. I väntan på inspiration!

    SvaraRadera
  3. Det blir en lika stor omställning varje år, allt ljuset försvinner när julen städas ut. Men kan du inte plocka in kvistar från trädgården att driva i tidig blom? Kanske blanda med några Tulpaner i en vas för att pigga upp det hela lite grann. Mitt hus ser ut som ett bombnedslag, i varjefall hela ovanvåningen. En dotter som möblerat om och ratat en del möbler, tex bäddsoffan. Och en som byter rum och flyttar ner i källaren. Gissa vems sovrum som blir mellanlandning åt allt möjligt som de inte vill/har plats för? Jag får snart ha karta och kompass för att hitta in till sängen om kvällarna. Bäddsoffan står placerad framför garderoberna vilket gör att man drar den fram och tillbaks ett flertal gånger varje dag - suck! JAg längtar tills mellan masat sig och alla saker ner i det nya rummet. Då ska allt som parkerats inne hos oss flytta in i hennes rum, sen blir det väl till och sortera och kanske sälja en del på blocket. Ha en bra dag

    SvaraRadera
  4. Kanske har några 'piffiga' gardiner att sätta upp - så kanske det startar inspirationen ?!
    För mig brukar det vara så, börjar jag med en liten sak så blir lusten större och större och man bara fortsätter tills det rummet är färdigt!
    Tidningar och bloggar är ju helt klart bra med !!!

    SvaraRadera