torsdag, januari 22, 2009

Vintergröna



Provkör nya kameran för fullt....det är inte helt lätt att få till bra bilder...
Men man får ju föreviga saker ändå...

Här är en krans av vintergröna som jag gjorde i slutet
på november och som har hängt ute sen dess men nu har den blåst ner
...men den ser fortfarande ut ungefär som när jag gjorde den..
Ska absolut satsa på att arbeta med vintergröna igen..


Gjorde lite andra saker också som jag lindade med vintergröna...
De här har dock hängt inne i verandan och är knustorra
men fortfarande gröna o fina...

Stjärna



Hjärta



Jag tänkte jag skulle göra ett par små kransar av vintergrönan
och hänga på en alldeles för kal vägg i vardagsrummet
Nu är ju Vinca minor som den heter på latin
svagt giftig så det är väl kanske inget man ska ha inne i
barnfamiljer...men mina barn är ju så stora att
de hittar säkerligen annat att förgifta sig med om
de prompt vill...nikotin och sånt..hmmm



6 kommentarer:

  1. Lustigt! Jag funderade också på att använda vintergröna till kransar... Växer massor förvildad på ett ställe i skogen på väg till jobbet.... Men det blev aldrig av att jag stannade till. Men nästa år kanske....
    Bilderna blir bättre o bättre, snart känns den hemtam ska du se!
    Ha dé himla gôtt
    NinaVästerplana

    SvaraRadera
  2. Det var ingen dum ide´! Vintergrönan måste vara smidig att jobba med eftersom den är mjuk. Det ska jag lägga på minnet (teflonet) till nästa höst

    SvaraRadera
  3. Fina alster av vintergröna!
    Och jag tror dig, dina barn letar nog upp annat att förgifta sig med om de bestämt sig för att förgiftas...!
    Annars, om risk finns för att de stoppar i sig vintergröna får du väl pryda väggen med just Vinca minor - det är ju inne med latinska ord på väggarna!! (ja, svenska å engelska med)

    Hejs svejs!

    SvaraRadera
  4. Så fint!

    Jo Maja koblaja är snart 15 år.
    De andra två blir 17 och 19 nu i vår.:-) Kram Stina

    SvaraRadera
  5. Det var värst vad kameran går varm hos dig! Kul!
    Du har något att hämta hos mig! Kram!

    SvaraRadera
  6. Hoppas att din dag blir bra, du vännen. Här snöar det ju bara.:-) Kram

    SvaraRadera