torsdag, augusti 20, 2009

En liten snabbrapport bara

Så har man gått ett par dar i skolan...och vi har redan lärt oss massor!!
Herregud...ska vi lära oss så här mycket varenda dag så kommer huvudet att explodera redan innan jul..
Inte så där jättemycket "roligt" har vi lärt oss än..men hur traktorer fungerar..(och ja..det behövde jag), körattraktorer...jag var väl den enda som hade kört traktor innan i min grupp men jag körde pissigast av alla...min fot levde ett eget liv nere bland pedalerna som hade gasen på helt fel ställe mot vad jag är van vid så jag bromsade så fort jag skulle gasa...det händer inte så mycket då..
Sen har vi lärt oss avvägning- att mäta ut höjdskillnader och sånt..
25 sommarblommor har vi fått som vi ska ha prov på om 2 veckor
Och igår eftermiddag fick vi lära oss grunderna i underhåll av maskiner och så gick vi igenom diverse grönytemaskiner som vi ska få "leka med" idag

Jag var ju lite nervös innan att klassen skulle bestå av ett gäng 25-åringar och mig men det hade jag inte behövt vara..
En väldigt blandad kompott...man har inte fått kläm på så många än men...några killar i sådär 30-årsåldern...ett par damer i min ålder..och några år yngre..ett par som ser ut som de just slutat högstadiet..och många är totalt obestämbara vad gäller ålder..
Man har ju inte hunnit lära känna så många ån men det kommer väl med tiden..
Tycker det verkar vara ett rätt gôtt gäng iallafall..

Jag har toppat allt det här nya med en dunderförkylning så jag kan säga att jag är lite trött nu...men..på'n igen...det är dags att åka...
Det är lättare att släpa sig till skolan än att släpa sig till lagårn när man är lite vissen..iallafall än så länge..

5 kommentarer:

  1. Låter ju intressant! Kul att det verkar vara en blandad grupp. /Anette

    SvaraRadera
  2. Såå roligt det verkar.. hoppas du kryar på dig snabbt så det blir ändå bättre.. Ha det gott Moa

    SvaraRadera
  3. Det där låter ungefär som jag kände det när jag började - man bara matar in och matar in och matar in.... Men faktiskt fastnar det en del också! Och kul är det!
    Jag ser fram emot en massa intressanta rapporter från dig så vi kan jämföra. Vi ska t ex inte börja med avvägning förrän nu i höst.

    SvaraRadera
  4. Det låter helt ok i mina öron =) Blandad åldersgrupp gillar jag bäst. Hoppas fökylningen ger med sig / gittan

    SvaraRadera
  5. Blommorna är väl den lätta biten för dig..... eller? Låter avancerat med avvägning, skulle jag behöva kunna, tycker jag har fått det plant o bra o sen är det backe upp o backe ner efter ett tag.... men det beror väl kanske mer på dåligt underarbete än avvägningen.....
    Hoppas förkylningen går över så du får´t riktigt gôtt
    Nina

    SvaraRadera