torsdag, mars 19, 2009

Another day ha passed/ Ännu en dag har gått..


Another wonderful springday...maybe a bit cold in the wind but I haven't really had so much time to spend outdoors anyway..
Sometimes one have to do what one have to do...so today was spent tidying up, doing laundry, cleaning the bathroom and such other fun things...hmm..but I did find some time to put some seeds in soil at least...
And when I was down on my knees in the flowerbed with the camaera, my mother in law came and interrupted..but some picture was taken anyway..

Ännu en härlig vårdag...lite kallt i vinden kanske men jag har ändå inte haft tid att vara ute så mycket..
Ibland måste man ju lite måsten så idag har jag mest städat och tvättat och skurat badrummet och annat sånt där roligt..hmm..men jag har allt hunnit med att peta ner lite frön och plåtat lite också..
Och när jag stod på alla fyra i rabatten med kameran så kom svärmor och avbröt..men några bilder hann det allt att bli..


Den första av de gula krokusarna har hittat upp i vårljuset..
/The first of the yellow crocuses has find it's way into the spring light




Snödropparna har börjat slå ut de också...
The snowdrops are also starting to bloom




And the crocuse are looking like I feel...wishing I could spread out as wide as them to cath as much sun as possible...
Och krokusarna ser ut som en annan känner sig...man önskar man kunde breda ut sig lika mycket för att fånga så mycket sol som möjligt....



Today I haven'teven talked to Johanna dear..but if there had been something going on sho would have phoned..I'm sure mummy will have the first report after Olof..
And she din't call when I was outside either..I've checked the phone for missed calls of course..hehe
So..there was no grandchild today either...
I guess it's like Gittan says...it will come when grandma is healthy again..
I do think I've been really fine today...I do not cough very much at all...
So...hey..it's time to come out now..little one..
Grandma is ready!!
Idag har jag faktiskt inte ens pratat med Johannagumman...men hade det varit nåt på gång så är jag helt säker på att hon hade ringt...mamma får nog första rapporten efter Olof..
Och hon har inte ringt när jag varit ute heller..jag har allt kollat nummerpresentatören..hehe
Så...det bidde inget barnbarn idag heller...
Det är nog som Gittan säger...den kommer när mormor är frisk o kry igen...
Tycker faktiskt att jag känt mig riktigt pigg hela dan idag ;0) och jag hostar bara liiite..
Så nu får du komma hörru..liten..
Mormor är redo!!


Hallå!!!/Hello!!!



Ha det gôtt...
/Tesa

2 kommentarer:

  1. e du mormor än??

    SvaraRadera
  2. Vilken lycka!!!! Att vänta på att få bli mormor är värre/häftigare än att gå och vänta på sin egen förlossning!!!!
    Idag ska Linda föda är det meningen...men vi får nog vänta lite vi också!

    SvaraRadera