söndag, mars 15, 2009

Will it be today?/ Kommer det hända idag?

(jaja..jag vet att jag tjötar/I know I'm going on about this)

Well...today is D-day...
Today I'm supposed to become a grandmother..but I haven't heard any news..
I guess I'll just have to wait...the mother herself stayed in there for 8 days longer than she was supposed to..but it was actually rather good..
Her father was in the military and the day he came home, labour started and she's born the next morning..perfect timing!
Idag är det D-day då...
Idag är det uträknat att jag ska bli mormor...men jag har inte hört att nåt är på gång..
Jaja..det ger sig väl...hon själv låg ju 8 dar extra..fast det var egentligen helt perfekt...
Faderskapet låg i lumpen och samma kväll som han muckade så satte värkarbetet igång och på förmiddagen dan efter är hon född...perfekt timing!!

Hallå lilla bebisen...KOM UT!!
/Hello little baby..COME OUT!!




I feel a bit better today...not so much porridge in my head and breathing goes rather well.
The snow has almost melted away so I've been outside tidying up a little...whats hidden i snow..
I don't dare to performe som heavy work today even though it's spring in the air...the birds are making noices everywhere in the shrubs and bushes and it's almost warm...warmest day this year at least..
So..now I'm just hoping for the sun to break through..then I'll sit in the sun and soak in SPRING!!
And long to be a grandmother...
Är lite piggare idag...inte fullt så grötigt i huvudet och andas går riktigt bra.
Snön har smält bort nästan överallt så jag har varit ut och "städat" lite...det som göms i snö..
Men några större sysslor vågar jag mig nog inte på trots att det är riktigt vårigt ute...fåglarna skränar i varenda buske och det är nästan varmt..varmast i år iallfall..
Nu hoppas vi bara att solen orkar bryta igenom också..då tar jag nog en stol och sätter mig ute vid solväggen och bara lapar VÅR!!
Och väntar på att bli mormor...


Ha det gôtt...
/Tesa





5 kommentarer:

  1. Tessa, this and other pictures of your daughter are so precious! Thanks for sharing them with us!

    SvaraRadera
  2. Åh så spännande! Tur att jag lärt mig gå in här så man kan hålla koll! Bilden kan jag inte se.... den ligger på TB o den är nog nere för tillfället.
    Väntar spänt
    Ha dé himla gôtt i solen
    Nina

    SvaraRadera
  3. Minutes seem like hours when you are waiting for something so special.
    Life is good.
    Donna

    SvaraRadera
  4. Åhh.. så spännande.. jag håller tummar o tår men som sagt ibland tar de sig några extra dagar i den mysiga mammamagen. Skönt att höra att du mår lite bättre.. lite vårsol skyndar säkert på tillfrisknandet.. själv har jag ju varit sjuk o hemma hela veckan men ska iväg o jobba imorgon, ska bli skönt att komma igång igen. Ha en skön vecka och så håller vi tummarna nu då mormor..Kram/Monica

    SvaraRadera
  5. Skönt att du mår bättre. Och du, det där andra - det blir när det blir =)
    Håller tummarna för att allt går bra iaf!
    /Helen

    SvaraRadera