torsdag, mars 05, 2009

I fjol så..hmm...i hagen /Last year..(swedish folksong)

This year there's something kicking in the belly..well..not mine but in my daughters..
...i år är det nånting som sparkar i magen...ja... inte på mig men min dotter....

I was hoping to do some work outside today but I'm no self-tormentor so I've stayed inside...it's almost storm here today...
I went to town instead and visited my daughter and the belly..it's not even two weeks until that little plant inside is supposed to come out..


Jag hade ju hoppats att jag skulle kunna greja lite ute idag..men jag är ingen självplågare så jag har hållt mig inne så gott det går för det blåser mer eller mindre storm här idag.....
Var en sväng till stan och tittade till dottern och magen istället..nu är det inte ens två veckor kvar tills den lilla plantan därinne kommer ut.....


One was hoping spring shold have arrived this time of year..last year it was wonderful....
Crocus and snodrops were in full bloom...scilla and dicentra was peeking up under the bushes..
Man hade ju hoppats att det skulle vara vår och värme vid det här laget..ifjol var det alldeles underbart vid den här tiden...
Krokus och snödroppar var i full blom...scilla och fänrikshjärtana hade börjat titta upp under buskarna


And what does it look like this year...not springish at all...the light in the picture is the cameraflash..not even the sun...
But...if you are waiting for something good....sigh..

Och hur ser det ut i år...inte alls lika vårigt...ljuset på bilden är blixten..inte solen ens..
Men..den som väntar på nåt gott... suck..


I want SPRING!! And grandchild....
NOW!!!

Jag vill ha VÅÅÅÅR!!! Och barnbarn...
NU!!!

3 kommentarer:

  1. Månntro att du längtar... Men vet du Tesa att kommer när tiden är den rätta! Det gäller både våren och bebisarna. Ibland får man t.o.m. vänta längre än man trott (ve och fasa) ha en bra dag / gittan

    SvaraRadera
  2. Vänta du bara..plötsligt får du allt på samma gång, ska du se! :)
    Spännande väntan..
    Ha en fin helg!
    /Kirsti

    SvaraRadera