torsdag, mars 26, 2009

Bottoms up..

In some strange way I'm starting to get a tan in my face...I don't really understand how that happened since the upper part of me this time of year is my bottom
You're down on your knees weeding, down on your knees taking pictures of crocus and snowdrops..
På nåt konstigt sätt så börjar jag få färg i ansiktet...förstår inte riktigt hur det gått till eftersom den del man vänder mest mot solen nu är bakdelen...
Man står på alla fyra och rensar ogräs, man står på alla fyra och fotograferar krokus o snödroppar..


You're looking for signs of life in every flowerbed..close, close you look..and yes!! Life shows here....and there..
Small sprouts on whats seems like dry sticks but so full of life-force..
Man letar efter livstecken i varenda rabatt.....nära, nära tittar man..och jo!! Det syns liv lite här och var..
Små skott på vad som synes torra pinnar men så fulla av livskraft...



The other day I ran into an acquaintance that I haven't spoken to for a very long time, so we started off course talking about the weather...
-"What wonderful weather we have..", she said
-"Now all my retired neighbours are out grubbing in the garden...raking and stuff!", she continued and shook her head a little...

So that's the kind of person you are..the kind that people shake their head about...and I'm not even retired yet...and not even a grandmother *sighing*
I do have some difficulties to comprehend that you don't are out grubbing in the garden this time of year..but I asume there's lots of people who doesn't care at all that the tulips are peeking out or that the Tree Lavatera is still alive after the winter.. *shaking my head a little*

Jag träffade på en bekant jag inte pratat med på väldigt länge häromdan och det blev ju lite kallprat om vädret...
--"Härligt väder det har varit några dar nu...alla mina pensionärsgrannar har börjat rota ute i trädgården..krattar o har sig!" sa hon och skakade lite på huvet...

Så det är sån man är alltså..en sån där som folk skakar på huvet åt...och jag är inte ens pensionär ju...inte ens mormor än (SUCK!!!)
Jag har ju svårt att förstå hur man INTE kan rota i trädgården så här års..men jag antar att det finns en massa människor som inte bryr sig ett dugg om att tulpanlökarna har börjat kika upp eller att det fortfarande är liv i gråmalvan efter vintern... *skakar lite på huvet*


Ha det gôtt..
/Tesa

1 kommentar:

  1. Folk i mitt grannskap har skakat på huvudet åt mig och mina bravader ganska länge nu - men de flesta har bara gott att säga om min trädgård när de stannar till och pratar. (Det kliar ibland i mig av lust att få ge mig iväg in i deras trädgårdar med sekatör och spade - men det kan man väl inte säga till dem?)

    Det är inte konstigt att man får frisk färg av att vara ute - den är faktiskt friskare om man får den genom att jobba istället för att ligga platt och pressa. Själv ser jag mest ut som om jag varit i slagsmål efter två dagars risröjning... Men friskt är det! =)

    SvaraRadera