fredag, mars 13, 2009

It stinks today../De é skit idag..

Coughing and sniveling...a whole lot of stinking snow outside...naah..it doesn't feel good at all today..

Host o snörvel...en massa skitsnö på utsidan..nää...det känns inte alls bra idag..

It was so lovely for a couple of days..and I had so much energy..now that is buried under 15 cm of snow and embeded in snot..I'm sooo tired today and my head is not very clear..so perhaps this post becomes a bit confused...I can't think straight..
Det var ju så härligt i några dar...och jag hade hur mycket energi som helst..
Nu är den begravd under 15 cm snö och inbäddad i en massa snor..jag är såååå trött idag och alldeles virrig i huvvet så det blir kanske lite konstigt osammanhängande här nu..orkar inte tänka..

Me and my youngest son put out lots of manure into the garden earlier this week...then splited it up into three beds..now I just need to get some finer material and soil to put on top..then it's ready to start growing stuff there...
It should be so nice to have the vegetableplot inside the garden this year..hopefully I'll manage to take better care of it now..
Jag och minsteman körde ut en massa gödsel tidigare i veckan och la i en stor hög i trädgården..sen har jag delat upp den på tre bäddar...nu ska jag bara hitta lite finare material och jord att lägga ovanpå..så är det klart att börja odla sen..
Det ska bli gôtt att ha grönsaksodlingen i trädgården i år..då kanske det blir lite bättre skött också..




Outside the house it has been flowering beautyfully for a few days whwn the sun shone...but today the have closed up again and crouches in the snow..
Vid väggen har det blommat fint i ett par dar när solen tittat fram...idag så har dom slutit sig igen och står och kurar i snön..





Springmusic have started..there was two starling on the TV-antenna making all possible and impossible sounds...but today it's rather silent..
Och vårmusiken har satt igång här också...det satt ett par starar på TV-antenn och hade alla möjliga och omöjliga ljud för sig..men idag är det rätt så tyst..


I tried to take a picture af a flock of blackbirds but the memorycard in the camera was full...Maybe it's time to tidy up a little...
Just enough to do when the arms weights led and the head is full of cotton...
Snivel....

Skulle ta kort på en hel flock med koltrastar också men då var ju kortet i kameran fullt...hmm..jag har alltså tagit 4GB bilder på ett par månader...tror det börjar bli dags att rensa lite i datorn också då..
Det är väl kanske lagom mycket ansträngande när armarna väger bly och huvvet är fullt med bomull...
Snörvel...

Ha det gôtt..och akta er för förkylningsbaciller..
/Tesa



4 kommentarer:

  1. Åh har du redan vårblommor?? Dom har inte jag sett röken av ännu. Men i dag snöar det i alla fall inte här och solen har faktiskt vågat sig fram flera gånger. Så se till att skicka snön västerut så att vi slipper den båda två. Hoppas du blir bättre från förkylningen snart och att våren sätter fart på riktigt så jag får se och höra om dina trädgårdssysslor. // Peter

    SvaraRadera
  2. Men det är väl i alla fall bra att du är förkyld nu, när det ändå är en massa snö ute.......
    Inte så kul att titta ut och snödroppar är fortfarande det enda som blommar här.
    Krya på dig. Kram Anette

    SvaraRadera
  3. Prosit!
    Hoppas förkylningen är väck innan lilla barnbarnet anländer.....
    Lyckliga du som har egen skit! Jag får köpa ko-på-påse jag. O blommande krokus också!
    På söndag kommer solen till Västerplana igen....
    Ha dé himla mycket bättre
    Nina

    SvaraRadera
  4. Krokus!
    Här har jag bara sett snödroppar, men det känns som om de passar bättre in bland all snö...!

    Vad du hunnit få gjort!
    Jag är också så sugen på att anlägga stora bäddar (eller små är oxå ok!) för att odla grönsaker. MEN jag får lugna mig tills jag vet vad trädgården har att erbjuda...! Och tills jag vet hur jag ska lägga upp det.

    KRYA PÅ DIG!

    SvaraRadera